BIM vadovo iššūkiai: klaidų komunikacija

Lyginant su tradiciniu darbo modeliu, BIM metodika mažina projekto rengimo trukmę, o galutiniai rezultatai yra žymiai kokybiškesni. Tai savo ruožtu lemia didesnį produktyvumą, mažiau perdarymo darbų, konfliktų ir paskutinės minutės pakeitimų. Tačiau norint to pasiekti, būtinas efektyvus BIM koordinavimas ir BIM klaidų valdymas.

Bet kuriame statybos projekte atsiranda daug netikėtų projektavimo klaidų, kurias turi spręsti BIM vadovas ar BIM koordinatorius. Netinkamų sprendinių randama atliekant vizualinį patikrinimą peržiūrint modelį, taip pat tikrinant atskirų projekto dalių suderinamumą naudojant modelio tikrinimo programas. Tai susikirtimai, trūkstamos modelio dalys, besidubliuojantys komponentai, nesutampantys aukštai, neteisingas koordinačių taškų priskyrimas ir k.t.

BIM vadovo darbe svarbu įsitikinti, kad visos rastos klaidos ar neatitikimai yra priskirti atsakingam specialistui ir laiku ištaisyti.

Gera BIM klaidų valdymo praktika

  • Aiški klaida, kuo daugiau informacijos, pagalbinė medžiaga.
  • Klaidos susietos su modeliais. Naudojami BIM duomenys: vaizdai su kamerų padėtimis ir nuorodos į susijusius objektus.
  • Priskirkite klaidą vienam asmeniui, kad būtų aišku, kas atsakingas už jos sprendimą.
  • Suteikite kiekvienai klaidai aiškų statusą.
  • Nustatyti klaidoms prioritetus ir griežtus terminus.
  • Viena vieta, kur dokumentuojamos visos klaidos.

Gerai dokumentuotų klaidų pavyzdžiai:

Programinė įranga CATENDA HUB

BCF standartas ir jo panaudojimo būdai

Naudojant BIM, klaidos gali būti perduodamos atsakingam asmeniui naudojant atvirą standartą BCF („BIM Collaboration Format“, BIM bendradarbiavimo formatas). BCF leidžia skirtingoms BIM programoms dalintis modeliais pagrįstomis klaidomis panaudojant IFC modelius, kuriais anksčiau dalijosi projekto dalyviai.

Yra du skirtingi BCF panaudojimo būdai – per failų mainus arba debesija grįsta technologija.

Failų mainai yra gana paprastas ir daugumai įprastas procesas. BCF failas (.bcfzip) yra perduodamas iš vartotojo vartotojui, redaguojamas ir grąžinamas. Naudojant BCF failus pridedami tekstiniai komentarai, ekrano kopijos ir kt. be paties IFC modelio.

Debesija pagrįsti metodai taip pat grindžiami BCF standartu, tačiau siūlo efektyvesnį būdą klaidoms kurti, saugoti, bendrinti ir valdyti. Tampa aišku, kas ir kam yra perduodama, saugoma visa komunikacija apie klaidas, galima sekti visus pakeitimus ir komentarus.

Debesija pagrįsta metodika

Failais pagrįsta metodika

  • Per debesį bendrinami duomenys
  • Duomenys perduodami bendrinant failą.
  • Prieinami bet kur
  • Reikalinga prieiga prie failo
  • Vienu metu gali pasiekti keli vartotojai
  • Vienu metu gali pasiekti tik vienas vartotojas
  • Su konkrečiomis sritimis susijusios klaidos
  • Klaidos nėra susiejamos su konkrečiomis sritimis
  • Pataisymus patvirtinti gali ir kiti komandos nariai
  • Jokio patvirtinimo
  • Automatiniai pranešimai, kai atliekami pakeitimai
  • Jokių automatinių pranešimų
  • “Vienas tiesos” šaltinis
  • Sukuriamas teisinis atsekamumas

Programinė įranga Catenda – komunikacijos įrankis

Catenda BIM bendradarbiavimo įrankis, kuris pagerina projektų koordinavimą, taupo laiką, mažina klaidų skaičių ir gerina rezultatų kokybę. Tokia programinė įranga kaip “Catenda”  puikiai atlieka CDE ir komunikacijos platformos funkcijas, o kadangi turi ir mobilią versiją į bendrą komunikacijos ratą įtraukia ir statybvietės darbuotojus.

„Vieninga duomenų aplinka (CDE). Visas jūsų darbas – modeliai, dokumentai, klaidos, pokalbiai, failai, net trečiųjų šalių programos, pvz., „Slack“ ir „SharePoint“ – yra sutvarkytos vienoje vietoje ir lengvai pasiekiamos iš bet kur. Tai leidžia sekti, pasiekti informaciją, gauti naujausius failus bei sprendimus, efektyviai bendradarbiauti su komandomis ir greičiau atlikti darbus visoms suinteresuotosioms šalims, dalyvaujančioms statybos projekte“.